Arbetet innebar ökade krav på betongfabriken som behövde gå på maxkapacitet under 12 timmar. Under denna dag gick all betong i Örebro till arbetet, det gick tio betongbilar i timmen. Detta möjliggjordes av ett fantastiskt samarbete mellan alla som har arbetet med bygget. Vid gjutningen av bron användes ungefär 700 m³ betong. Gjutningen påbörjades en onsdagsmorgon vid 05 och sista lasset var färdigt klockan 18.
– Från planering till leverans har alla vi som deltog under dagen gjort ett fantastiskt bra arbete tillsammans. Vi tackar våra samarbetspartners för ett väldigt gott samarbete, säger Jonas Widlund, teknisk säljare.

Till projektet levererade vi Thomafrys Grön i nivå 1, vilket innebär klimatförbättrad betong med 10 procent lägre klimatavtryck.
Thomas Betong arbetar fokuserat med att uppnå byggbranschens målsättning om att halvera sin klimatpåverkan till 2030 och betongen som användes i detta arbete bidrar med att möjliggöra målsättningen.
